Nieuwe strooibus voor Grozette strooikaas

Grozette en SFA Packaging hebben in de afgelopen periode de handen succesvol ineen geslagen voor de ontwikkeling van een nieuwe strooibus verpakking voor strooikaas. De ontwikkeling van deze nieuwe verpakking is ondersteunend aan de introductie van het nieuwe Grozette logo, waarbij de vorm en kleur de tijd oproepen van vroegere emaille logo’s uit de 19e eeuw en appelleren aan de rijke Nederlandse kaasgeschiedenis.

Uitgangspunten

Voor Grozette stond een aantal zaken voorop in deze nieuwe ontwikkeling. Als belangrijkste voorwaarde diende de verpakking te bestaan uit één soort materiaal om een 100% recyclebaar product in de markt te zetten. Daarnaast diende de sleeve van de bestaande verpakking vervangen te worden door een geïntegreerd label dat na opening van het product zijn vorm en uitstraling behoudt. De doseerdop zou hierbij een “tamper-evident” sluiting moeten krijgen, waarmee de consument in één oogopslag kan zien dat het product bij aankoop nog niet geopend is geweest.

Nieuw logo en uitstraling

Aan de basis van de nieuwe uitstraling staat de introductie van een nieuw logo. Met het nieuwe logo is de rijke Nederlandse kaasgeschiedenis van Grozette zichtbaar. De vorm en kleur roept de tijd van vroegere emaille logo’s op uit de 19e eeuw. Grozette bracht als eerste de strooikaas in de Nederlandse keukens. Het logo is met deze restyle weer een toegankelijk tafelicoon geworden. ”Door zijn ronde vorm die een discrete glimlach uitstraalt”, aldus de ontwerper van het logo. Vanaf nu heet de strooikaas van Grozette geen Formaggio da Pasta meer, maar Grozette Strooikaas. “We willen elke dag iets lekkers op tafel zetten waar je van kunt genieten. Strooikaas van Grozette is dé natuurlijke smaakmaker voor elk gerecht, gemaakt van echte kaas en dat proef je!” De strooikaas is geschikt voor pastagerechten, maar ook lekker over andere gerechten zoals groenten of stamppot. Grozette Strooikaas Classic is verkrijgbaar in strooibussen van 175 gram en 80 gram.

Het ontwerp

SFA Packaging heeft op basis van eerdergenoemde uitgangspunten een bus ontwikkeld die aan alle gestelde voorwaarden beantwoordt. Zowel de bus als de doseerdop en de bedrukking (het InMould label) bestaan uit hetzelfde materiaal (polypropyleen) waarbij de complete verpakking na gebruik weer tot granulaat kan worden teruggebracht en als basis kan dienen voor een nieuwe kunststof verpakking. De sleeve is vervangen door een InMould label dat tijdens het productieproces volledig samensmelt met de bus. Door de excellente drukkwaliteit vormt IML de basis van de gewenste uitstraling waarbij zowel het nieuwe logo als de getoonde inhoud nog sterker tot hun recht komen. De doseerdop stelt de consument in staat de gewenste hoeveelheid kaas haarfijn af te stemmen op het gerecht, door het gebruik van een ingenieus twee kleppen systeem.

Samenwerking

Sinds 1963 produceert Grozette B.V. een assortiment aan strooibare kaasproducten voor de voedingsindustrie, foodservice en retail. SFA Packaging heeft ruim 20 jaar ervaring in de verpakkingsbranche, met een duidelijke focus op spuitgiet verpakkingen voor de voedingsindustrie. Naast een groot assortiment aan standaard verpakkingen heeft SFA veel expertise in het ontwikkelen van tailormade concepten. “De combinatie van ruime ervaring in de verpakkingsbranche voor voeding en de expertise op het gebied van tailormade verpakkingen heeft ons doen kiezen voor SFA Packaging”, aldus manager bedrijfsbureau Jeffrey van Vugt. “SFA heeft zich in dit project een waardevolle partner getoond die proactief meedenkt en streeft naar maximale kwaliteit en dienstverlening”.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten